10 Haziran 2013 Pazartesi

Mutsuz Günlerden (uyku eğitimi)

Önüm ,arkam ,sağım solum ARAS .
Bilenlerde vardır bilmeyenlerde . Deselerdi inanırmıydım bilmiyorum .
Hayatın sadece ondan ibaret olduğunu .  O bi ışık ve sen  ise pervane .

 Benim mutsuz böcüğüm . 
Geçmişte bıraktığımız uykusuz ve huzursun günlerden birkaç kare .

 Şimdi bu bizim Aras kuşu gibi bebelere uyku eğitimi vermek gerekiyormuş . 26 Nisanda miladımızdır bilesiniz .
O gün hertürlü yöntemi denedikten sonra yatağına yatırınca  iki çift boncuk gözün '' ne uykusu''bakışını görünce , beynimde şimşekler çaktı ve akabinde ampüller yandı . Yani olanlar oldu .Cinnete beş kala.
Sonra minik bir çırpınışla topladığım bilgiler dahilinde dedimki HAZIRIM . Tabi hazır olmayan biri vardı aramızda . 
Gelelim problemin çözümüne .
Ağlatarak uyutmak .
Halen doğruluğu tartışılan bu yöntem Aras Gibi ;
devamlı huysuz , huzursuz , uyumayan , uyuyamayan , kısa uyuyan , son derece yetersiz uykuları olan bir bebeğiniz var ise , bu bebekte uyku düzenlemesi yapmak için ağlatarak uyutma yöntemininde başka çareniz yok gibi görünüyor . Tabiki farklı çözümler üretebilirsiniz saatlerce beşiğinde , kucağınızda vssss yerlerde sersemletene kadar sallamak gibi . Ama ben artık bu duruma son vermek istedim. Ve çok doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum .


 Şimdi bu yöntem için  öncelikle annenin , babanın var ise aile büyüklerinin hazır olması gerekiyor . Çünkü biraz stres yaratan bir durum . Müdahalelerle uyuyan bebeğinizi yatağına yatırıp bırakıyorsunuz ya işte bütün mesele o odadan arkanıza bakmadan çıkıp gidebilmek . Aras kuşu 25 dakika ağladı toplamda . Zor bir gündü benim için . Ve sonralarında nasıl uyumasını gerektiğini kavrayarak vede uykunun nasıl birşey olduğunu öğrenerek biz mutlu günlerimize adım attık .
Bu yöntemi geç uyguladığım kanaatine vardığımı söylemek isterim .  Bebeğiniz   4 aylık olduğu anda , tüm şartları kontrol ettikten sonra açlık , gaz  , alt temizliği vss gibi ,öyleyse uyku zamanında onu beşiğine koymanız bence güzel bir alt yapı olucaktır. Şu bir gerçekki 1 ay boyunca her uyku zamanı yaklaştığında ve onu yatağını koyduğunuzda ''Acaba yine ağlıyacakmı'' endişesi  yaşıyorsunuz . Ama sonuca değermiş .
Uykudan mutlu uyanan bebek gibisi yokmuş gerçekten .
Tabi bu gelişme süreci sancılı , dişler dış etkenler gibi nedenlerle bazen tümüyle dengeler altüst olsada , bir süre sonra dizginleri elinize alıyorsunuz. 


Fotoğraflara baktıkça o günleri anımsadığımda çok ızdırap verici geliyor . Her ikimizide nekadar yoruyordu uykusuz günler .
Yani kare hep yukardaki gibiydi . Dedenin kucağı bile yeterli gelmiyordu.
 Daynın tepesi .
 Ve bizi maymuna çevirdiği doğrudur.

Biz golü 90 'a attık . Darısı diğer  uykusuz kuzuların başına .

Halen çok karışık günlerdeyiz .
Ben yavrukuşum için güzel bir gelecek istiyorum . 
Bu konuda çok fazla yorum yapmıyacağım .
Tepkim ve rengim apaçık bellidir .

Birde sevgili dostlardan fazlasıyla mail almaktayım , yazamadığım doğrudur .
İş hayatı , Aras derken tabi duygularıda ötelediğim bir gerçek .
Nisan ayı çalışmalrını görmek isterseniz Atölyemania'da 
İyi bir hafta diliyorum herkeze.


3 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

daha dur elif , yöntemler hep değişecektir. bazı bebekler uykuyu sevmiyor. bazıları sorunsuz ilk günden itibaren uyuyor. bizim güzel bir uyku 3 yaşından itibaren olmuştu..

Elifinelizi dedi ki...

ne diyorsun Buket . Biliyorum anlatmıştın Pelinin bebekliğini ama bu kadar uzun beklemek dahada çok sabır istiyorum öyleyse :S

Kuzununannesi dedi ki...

canım bız ılk ay dan 19. aya kadar kendı yatagında yatırdık gece gunduzu ogrettık takııı reflusu olana kadarkeza aglamıyordu ama mamalardan ve yatma hareket vs pozsıyonlaırndan reflusu oldu ve aglatmayacaksınız dedı dr ıste o gunden sonra her sey degıstı...sunu unutma hıc anne babasıyla yatan bır cocuk gordun mu veya yetıskın...her anın tadını cıkart kokusu bıtıyor pamuklugu gecıyor..sevgıler canım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...