2 Şubat 2012 Perşembe

Elif , VAV


Vav!

İnsan vav şeklinde doğar, bir ara doğrulunca kendini elif sanır.İnsan iki büklüm yaşar, oysa en doğru olduğu gün ölmüştür.Kulluğun manası vavdadır, elif uluhiyetin ve ehadiyetin simgesidir.O yüzden Lafz-ı ilahi elifle başlar. Elif kainatın anahtarıdır, Vav kainattır.Rabbi Vav gibi mütevazı olsun ister kulları.Musa dal olmuştur ama Firavunun gözü Elifte kalmıştır.İbrahim ateşte vavdır, Nemrut bizzat ateşe odun.Yunus, vav olup balığın karnında anca kurtarmıştır kendini.İnsan iki büklüm olunca rahat eder ana karnında.Boylu boyunca uzansa da kim rahattır mezarında?Vavın elifle münasebeti ne kadar iyiyse, kainatın dengeside o kadar düzgündür.Kim kimi hatırlarsa evvel o ona koşar.Kainatta tüm cisimler boşlukta dönerken insan belki o yüzden boşlukta kalmamış, Rabbi onu imanla doldurmuştur.Evvelde eliftir, bir ilahi nefesle ahirde vav olur kainat.

Mercan Dede 
''Bilinmezin Elçileri''
bir ney dinletisi ki başka alemlere akıtan gönülleri .
Osmanlı Padişahının Namaz kıldığı yer ''Hünkar Mahfili''.
Bu makamın kapısında 2 Vav harfi. (Ebced hesabında Vav harfi 6 rakamına denktir)
Yani 66 yani Allah isminin simgesi .
Kapı bir insan boyundan çok daha kısadır.
Padişah boyun eğsin ,ayakları yere bassın .
Çünkü bu alemleri yaratan sonsuz kudret sahibi Allah var unutmasın.

Tüm bu hikaye ciciteyzemin benden kullanış açısından rahat olduğuna inandığı Namaz elbisesi dikmemi istemesi ve benim o elbisede Vav harfini aplik yapmak istemem ile başaladı .

Sadece harf arayışı içersindeyken nette bir anda farklı yerlerde buldum kendimi . 

Bursa'ya yolu düşenler mutlaka Ulucami'yi ziyaret edin ve ünlü Vavlarını mutlaka görün . Sanatın ve huzurun içinde kaybolabilirsiniz. 

Şimdi ise sanırım böyle bir bileklik istiyorum . Gözler vitrinlerde 



27 yorum:

serpil dedi ki...

Çok beğeneceğinden eminim.. ne hoş düşünmüşsünüz.. güzel günlerde kullansın :)

Elifinelizi dedi ki...

Serpil ;
Bugün verdim kendisine ve çok beğendi :D

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

cnm ellerine sağlık çok şık olmuş kol detayına bayıldım çok şık

AslıASLI dedi ki...

Anlatımına bayıldım. Ney çok sevdigim bir ezgidir, sesi alır götürür beni.

Elbise inanılmaz güzel olmuş, çok begendim ellerine saglık..

CMOS dedi ki...

o şeklin adının vav olduğunu bilmiyordum benim açımdan baya bir bilgilendiri olmuş post çok teşekkürler:)

Elifinelizi dedi ki...

Sonsuz dekorasyon ;
teşekkürler çiçek bahçesi gibi değilmi ??:D

Aslı;
Mercan dedeyi aşırı tavsiye ederim ney ve melodilerini. teşekkürler canımm :)

Cmos;
Arap alfabesinden bir harf :)

Kuzununannesi dedi ki...

cok ıncesınnnn , cok guzell..sevgıler

nurten dedi ki...

ne kadar güzel bir yazı olmuş. elinize dilinize sağlık.elbisede harika olmuş.

ASLI dedi ki...

cok güzel...
cok güzel bir düsünce.

Ecehan dedi ki...

Geç olabilir ama bekle beni Elif..

özge bayrak dedi ki...

elif'cim merhaba, elbise çok hoş görünüyor, güzel bir tasarım olmuş, biraz tanıtmak lazım aslında, kullanışlı bir ürün namaz kılanlar için.
bu arada istediğin şekilde yapabilir sanırım harfi, yani yaptırır, sen bir uğra ve oradan bak, ne istediğini anlat derim canım... çok da hoş olur böyle bir bileklik ya da kolyeyi çıkartmadan kullanmak.
sevgiler.

Elifinelizi dedi ki...

Kokosss kelebek;
teşekkürler canımm

Nurten ;
teşekkürler :D

Aslı;
teşekkürler :)

Ecehan ;
beklemek ne büyük erdemdir sabretmek :D

Özge;
kesin uğrayacağım diğerleride çok hoş hepsinden alasım geldi o madalyonlar daha bir çoğu çok hoş hafta içi kesin gideceğim :)

pembe fiyonk dedi ki...

Vav olan herşeye bayılıyorum.hatta geçen yaz bir eskitme tablo yaptım.En son koyduğum posttaki ikinci resimde onun temelini atıyordum :)
harika bir paylaşım olmuş.ellerine sağlık canım.hayran kaldım.
sevgiler

pelinpembesi dedi ki...

elifcim, tam ulucamideki vavları sana yazacaktım sen de yazmışın. bu vav'ların altında yapılan dualar kabul oluyormuş..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım çok beğenilecek bence.
kandilin kutlu olsun öpüyorum canım

queen_ff dedi ki...

Elifff :)
Adı elif olupta hiçbir kötü insana rastlamadım.Sende bir elifsin...
İçim bir hüzünle doldu okuduklarımdan.Alıııp götürdü beni.
Çok güzel.
Bende o zaman sana bir link veriyim.
http://www.modanisa.com/ne-olursan-ol-yine-gel-kolye--taki.html
Buraya bir göz atabilirsin...
Sevgilerimle

Elifinelizi dedi ki...

Pembe fiyonk;
teşekkürler canım . benide hep çekmiştir . ama hiç bu kadar araştırma içine girmemiştim bulduklarım karşısında büyüsüde iyice arttı

Buket;
Evet Halk arasında Hızır Aleyhisselamın vav harfinin önünde namaz kıldığı rivayeti var. Hızır Aleyhisselamın sık sık Ulucamiyi ziyaret ettiği rivayeti var birde sanırım bir keresinde hissiyat olarak karşılaştık .

Örgüçantam ;
sanada iyi kandiller ablacım

queen_ff;
Canım benim adıma layık olmaya çalışıyorum :) öyle ise ne mutlu
teşekkürler canım hemen göz attım :)

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

canım namaz elbisesine bayıldım ,harikalar yaratmışsın tatlım...hayırlı kandiller diliyorum...

Melange dedi ki...

Elif..ellerine saglik, hem diktigin elbise hem de harika, insani kendiyle kilan bu güzel postun icin..

Mercan Dede'yi de ayrica cok severim.

mutlu bir haftasonu sana :)

Elifinelizi dedi ki...

myprinces;
teşekkürler canım sanad iyi kandiller

Melange;
çok teşekkür ettim :) bende bildiğin delisiyim mercan dedenin bazen durmaksızın onu dinliyorum , baktım fazla uçuşa geçtim hemen sıyrılıyorum yoksa inan soyutlanıyorum dünyadan hehehehe
umarım öyle olur herkez için :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

elifcim, sayende yeni bir seyin daha farkındalığına vardım.namaz elbısesı fıkrı harika...

Hobiriks dedi ki...

harika olmuş. tebrik ederim.
namaz elbisesini başı ile birlikte olanlarını da yapıyorlar..

Elifinelizi dedi ki...

Zeynep;
benimde yeni öğrendiğim bilgiler :)

Hobiriks;
teşekkürler , evet bilgim var :D isteğe bağlı olduğu için öyle tercih etmedi teyzeciğim . ama bence oda iyi fikir :)

buğday taneleri dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık ;) çok beğendim

NeslihanVenusKilic dedi ki...

Sevgili Elif,
Namaz elbisesine vav koyman çok anlamlı olmuş. Acaba aynı elbiseden başka yaptın mı, yapmayı düşünür müsün?
Bir de aynı senin gibi ben de çift vavlı bileklik almak istiyorum, onu bulabildin mi?
Sevgilerimle

Elifinelizi dedi ki...

değişik renklerini yaptım ama bu kadar detaylı fotoğraflandırmadım . çift Vav kolye o kadar çok gördümki bileklik bulamadım bir süredirde arayışı kestim . Bizim gündem oldukça değişince artık bebek ürünlerini incelemekten kendim için pek birşey arayamıyorum :)Linkte çift vav değilde 3 lüsünün satışı mevcut çare olabildiysem ne mutlu

Elifinelizi dedi ki...

linki eklemeyi unutmuşum
http://emeksensin.com/yelda/vav-kirmizi-bileklik_41769?ref=tng1ekekZwbDyxpxhhjlcjG9

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...