4 Mart 2011 Cuma

Biri beni durdursun!!!!

Bu gidişat nereye böyle?? gündem enteresan
Benim gündemim yemekten ibaret. Önceden bilgisayarın karşısında geçirdiğim vakiti , tencerelere ve kepçelerle değerlendiriyorum. bol bol tüketip bolcada paylaşmak istiyorum.

Bu soğuk günlerde vazgeçemiyorum çorbalardan . yine isimsiz bir çorba daha . 'hmm ne olsa 'beyaz bomba'' hürrem sultan' 'suspus çorbası''yeşil sıcak' derken vazgeçtim , öylesine bişi işte. Aslında tembel çorbası derin dondurucu açılır haşlanmış mercimek ve buğday alınır . Aa bugün pazar var önceleri pekte bulamadığım kinzi  (aşotu ) temin edilir geriside doğaçlama. kısaca aşağıda.
malzemeler 
*1 kahve fincanı haşlanmış mercimek
 * 1 kahve fincanı haşlanmış buğday    
*5 silme çorba kaşığı yoğurt             
 *2 tepeleme çorba kaşığı un              
*6 bardak su
*1 ortaboy soğan
*1 diş sarımsak
*3 çorba kaşığı tereyağ
*1 tutam kinzi (aş otu)
Hazırlanışı: suyumuza haşlanmış malzemelerimizi ekleyip  ateşe koyalım. Ayrı bir yerde tereyağda soğanları öldürüyoruz . önce yoğurt ve unu devamındada ılınan suyumuzdan alıp bir güzel çırpıyoruz. Yani klasik yoğurt çorbasını hazırlar gibi. sonrasında öldürdüğümüz soğanları ve rendelediğimiz sarımsağı da ilave edip bir taşım kaynatıyoruz. En son olarakta ince ince kıydığımız otumuzuda atıp 3 ' daha kaynatıp altını kapatıyoruz. Öyle enteresan bi lezzet oldu işte . 

Ay duramadım birde ardında enerji verici kabak tatlısı .fazla şeker kullanmamdan kaynaklanan kestane şekeri taklidi yapan kabak da diyebiliriz. demiştim kendimim yemeğe vurdum diye. Merak etmeyin böcüğü yemiyeceğim :D
Günün sözü 
'ayaklarımın altında gökyüzü' bir kış anısı
Bu arada şu videoyu paylaşmadan edemicem kabak tatlısıyla çok iyi gitti .
İyi seyirler bir tık

7 yorum:

Unknown dedi ki...

bayılırım kabak tatlısına vallahi çok güzel gözüküyor :) ellerine sağlık çorba da güzeldir eminim afiyet bal şeker olsun sevgiler :)

Leylak Dalı dedi ki...

Erzurumlu musun? Aşotu deyince, Erzurumlu bir arkadaşım var, onda yemiş ve çok sevmiştim bu çorbayı. Afiyet olsun sana. Diyetteki bana da yutkunmak düştü, üstelik sadece diyet değil bugün bir de dişler perişan:))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

sağlık çorba hergün olmalı. ellerine sağlık.

Elifinelizi dedi ki...

Sevgili Burcu;
bende çok seviyorum azcık rahatsız olsamda tüketmeye çalışıyorum inatla belki bir gün beraber yeriz şöle bol kaymaklı :)

Elifinelizi dedi ki...

Sevgili Nurşen;
Öncelikle çok geçmiş olsun bu sıralara çokça duyuyorum ve benim gibi diş doktorundan çıkmayan biri olarak seni çok iyi anlıyorum. Bursalıyım aslında fakat annemin farklı farklı şehirlerden dostları vardı ve sayelerinde bir çok mutfaktan lezzetleri uzun yıllar önce tatmış olduk. artvinli komşumuzun hatırası erzurumdakinden biraz farklı . Dişler iyileşince içeriz 1 kase ne olucakki ? Mahsum bir çorba oooo

Elifinelizi dedi ki...

Sevgili Zeynep;
Haklısın vitamin deposu :) Melisanın sevdiği malzemelerden ise onada ne güzel olur . O tombik yanaklar biraz daha tombiklenir.

nesrin dedi ki...

Ellerinize saglik. Afiyetle yenilsin. Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...